NIEUWS

Verrassende wiskunde op pi-dag in TISJ

Wat heeft een sinusfunctie te maken met de draaitrap van de uitkijktoren op de Borreberg? Hoe raak je met wat denk- en rekenwerk uit een wiskundige escaperoom? Welke onregelmatigheid ontdek je in het torenuurwerk van de Hoeseltse hoofdkerk? Hoe helpt good old Pythagoras je bij het uitpalen van een woning op een bouwkavel?

Ros Geld Goed Geld

Ros geld, goed geld!

De leerlingenraad steunt het goede doel! Tot eind mei verzamelt elke klas zoveel mogelijk ‘ros geld’. De volledige opbrengst wordt geschonken aan de stichting Sint-Vincentius in Hoeselt die zich inzet voor minderbedeelden. En er is nog een leuk extraatje... De klas die de meeste muntjes spaart, maakt kans op een prachtige prijs! Verzamel dus al je ros geld en deponeer het in de spaarpot van jouw klas of geef het mee aan je zoon of dochter!

SIBBIS 2018

School In Bedrijf, Bedrijf In School

Van 5 t.e.m. 9 februari organiseert onze school voor de zestiende keer haar projectweek ‘School in Bedrijf, Bedrijf in de School’. Tijdens deze vijf dagen maken de leerlingen tijdens diverse voordrachten, demonstratiesessies, bedrijfsbezoeken en workshops kennis met allerlei aspecten van de moderne bedrijfswereld. Dat daarbij ook veel aandacht gaat naar attitudes en sociale vaardigheden, spreekt voor zich. Meer dan 40 instanties en bedrijven verlenen hun medewerking. In sommige klassen krijgen de leerlingen heel wat technisch diepgaande product- of gereedschapsinformatie van vakmensen. Op andere plekken zijn het vertegenwoordigers van bijvoorbeeld het leger, de politie, de brandweer en de Lijn die de leerlingen een boeiende kijk op hun beroep presenteren. Bedrijfsleiders, interimkantoren en syndicale vertegenwoordigers vertellen hoe zij jonge werknemers ervaren, hoe je je als kandidaat-werknemer het best presenteert, wat je rechten en plichten zijn... Ook bij de architect, de bankier en de verzekeringsmakelaar worden nuttige tips voor de toekomst gegeven.

Limburg STEM't af

Pompen doe je zo!

Het Technisch Instituut Sint-Jozef Bilzen wil niet enkel met leerlingen van verschillende studierichtingen werken, maar ook over de verschillende studiejaren. Zo willen we een modulaire pompinstallatie ontwikkelen waarbij de verschillende deelaspecten van het project een boeiende leeromgeving kunnen zijn voor hen. De partners binnen dit project zijn Climatrix nv, Rofix en Bart Meers.

https://limburgstemtaf.be/portfolio-item/pompen-doe-je-zo/

Zeesessie

Omdat we een Lasalliaanse (broeder)school zijn, trokken twee geëngageerde leerlingen samen met mevrouw Hauben en mevrouw Liebens naar zee om onze school te vertegenwoordigen op de jaarlijkse zeesessie.

Foto's kan je terugvinden in ons fotoalbum.

Robots On The Road

"Robots On The Road" is een project van Hogeschool PXL. Het heeft als doel 16- tot 22-jarigen warm te maken voor de wondere wereld van IT.

Vorige week kwam de hogeschool dit project voorstellen in TISJ.

Foto's kan je terugvinden in ons fotoalbum.

De eerste schooldag

Op vrijdag 1 september lieten we de derdejaars op een eigentijdse manier kennismaken met onze school.

Enkele sfeerbeelden...

Evenement leerlingenraad

De leerlingenraad organiseerde op 2 juni enkele leuke activiteiten. Op deze warme en geslaagde dag was een uurtje extra middagpauze dan ook welkom. Bedankt aan het organiserend comité voor jullie inzet.

Foto's kan je terugvinden in ons fotoalbum.

Batterij-inzameling leerlingenraad

De inzamelactie t.v.v. de middag van de leerlingenraad werd een groot succes. In het totaal werd er 226,28 kg aan batterijen binnengebracht. De winnende klas werd uiteindelijk 6KWT met 7,086 kg per leerling. Eervolle vermeldingen zijn er voor 4ET met 6,922 kg/leerling en voor 3IW1 met 1,816 kg/leerling. De jongens van de winnende klas krijgen 2 juni tijdens de middagpauze van de leerlingenraad een gratis frietje aangeboden. Proficiat!

Columbus-enquête

In de periode van 6 tot 10 maart nemen de leerlingen van de 3e graad TSO deel aan de COLUMBUS-bevraging. Deze enquête is sinds dit jaar een verplichting voor alle middelbare scholen en zij peilt naar studiemotivatie, persoonlijkheid en competenties. De leerlingen van het zesde jaar ontvangen hierover feedback die hen zal helpen bij hun studiekeuze voor het hoger onderwijs.

Inhoud syndiceren